Nawoord - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Wil en Emmy Verver - WaarBenJij.nu Nawoord - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Wil en Emmy Verver - WaarBenJij.nu

Nawoord

Door: wilenemmy

Blijf op de hoogte en volg Wil en Emmy

01 December 2011 | Nederland, Stadskanaal

We hebben een geweldige reis gehad. Een lange droom is in vervulling gegaan.
Na een werkzaam leven, kinderen, die hun eigen gezinnen hebben, ouders, die verzorgd en overleden zijn, konden we eindelijk gaan.
We kozen voor Noord Amerika, omdat we daar veel familie hebben en het continent zoveel afwisselends te bieden heeft op het gebied van natuur. Bovendien spreken we de taal en kunnen hem lezen, een groot voordeel.
Het was heerlijk om een langere tijd bij onze broers en zus te zijn en al onze neven en nichten, de kinderen van onze broers en zus, te ontmoeten en de natuur was overweldigend. Het is moeilijk om thuis uit te leggen. Holland kent deze natuur niet en we hebben zoveel dingen gezien waarvan we het bestaan helemaal niet kenden, ondanks tv en computer.
Het was een heerlijk jaar, waar we lang van kunnen nagenieten. Veel mensen leek het lang. Ze vroegen ons of we geen heimwee hadden, of we niet te veel indrukken kregen. Wij hebben dat niet zo ervaren. Door mail, telefoon en soms skype hielden we contact met familie en vrienden. We probeerden op hun verjaardagen een kaartje te sturen.(hadden een verjaardag kalendertje gemaakt met adressen erbij) en belangstellend te zijn als de situatie daar om vroeg.
Het was heel fijn overal zo de tijd voor te hebben. Als het ergens mooi was bleven we, als het regende reden we verder, als we een leuke ontmoeting hadden namen we er de tijd voor, als er iets bijzonders te doen was gingen we er naar toe. We hadden een globale planning, waar ieder moment van af te wijken was. Voor ons zelf was dat erg relaxt en het maakte dat we goed naar ons lijf konden luisteren en rust nemen als we daar aan toe waren. We hebben niet alles willen zien, maar wel heel veel kunnen zien. Misschien dat we een volgende keer niet zo lang gaan, maar deze keer was het prima.
De website bleek een goed idee. Natuurlijk houd je op deze manier de familie en vrienden thuis op de hoogte, maar voor ons zelf helpt het ook om herinneringen op te halen, tenslotte worden we een dagje ouder! Soms was het erg lastig om de site op internet te zetten, want in een groot land als Amerika is het bereik niet overal zo goed. Bovendien was internet op campings soms zo onveilig, dat onze computerbeveiliging weigerde contact te maken.
Ik zou een volgende keer niet meer mijn eigen auto en caravan meenemen.
Het was niet gemakkelijk om het door de douane te krijgen en te verzekeren en hoewel de auto een Nissan met benzinemotor is, bleek het model hier zo onbekend, dat soms zowel voor de motor als de carrosserie geen onderdelen te krijgen zijn. We hebben ook mensen met een camper uit Duitsland ontmoet (Mercedes), die 3 weken in Anchorage vastzaten omdat er onderdelen uit Duitsland moesten komen. Dat was niet leuk! Diesel is hier nu overal te krijgen, maar de samenstelling is vaak anders dan in Nederland en op den duur schijnt dat slecht voor de motor te zijn.
Wij hebben veel geluk gehad en plezier van ons ductape en geen schade, waarmee we niet door konden rijden.
Ik had op mijn I-pod 300 boeken en een aantal spelletjes gezet, verder een woordenboek en natuurlijk internet, dat bleek een handig apparaat. Wil heeft hier een e-reader gekocht , hij was er helemaal gelukkig mee. Hij heeft er wat boeken op gekocht en zich daarmee vermaakt.
Een enorme aanrader is een TomTom! Wij hebben er een in de Walmart gekocht, zodra we aankwamen. We hebben dat even op een rustige tijd gedaan en de altijd behulpzame Amerikaanse verkoper heeft hem voor ons geïnstalleerd. Wat hebben we daar een enorm plezier van gehad. Behalve de route kun je er ook benzinestations, campings, banken en nog een onnoemelijk aantal andere zaken op vinden en dat alles voor 90 dollar, ongeveer 60 Euro.
We hebben ook een mooi fototoestel hier gekocht, Walmart is heel goedkoop op het gebied van electronica.

• 01 December 2011 - 11:17

Mina Buurlage:

Hoi Wil en Emmy, fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie fantastische reis! Hele goede terugreis en ik hoop van jullie te horen eenmaal weer thuis!
    Ik heb genoten van de reisverslagen!
    Liefs Mina

• 01 December 2011 - 12:01

Piet En Sari:

Leuk zo'n eindverslag!
    We hebben intens meebeleeft en genoten van jullie verslagen.

Wel thuis en hopenlijk voelen jullie je ook weer thuis.

Met groet en veel liefs van piet en saar.

• 01 December 2011 - 16:28

Nicht Marja :

'k Vond het geweldig om met jullie mee te reizen. 't Is vast ook weer goed om thuis te zijn en alles te laten bezinken.
    Dank voor het meegenieten!
    Lieve groet vanuit Burgh-Haamstede, Marja

• 06 December 2011 - 09:46

Jan En Aaltje Smit:

Wij vinden het leuk nog een keertje na te praten over de reis.
    We zijn net 14 dagen door Nederland gereden en dat was ook mooi.De volgende week gaan we nog langs de Kerstmarkten in Duitsland ....
    Graag tot ziens en groetjes uit Nieuw Buinen

Wil en Emmy

Wij zijn Wil en Emmy Verver. In 2010 beiden met de Vut gegaan als respectievelijk fysiotherapeut en lerares. Wij willen vanaf februari 2011 een reis door Noord-Amerika maken, waarbij we onze eigen auto en caravan meenemen. We starten in Florida en maken grofweg een grote cirkel met de zon mee, waarbij we proberen veel nationale parken te bezoeken o.a. in Texas, New Mexico, Utah, Colorado, California, Brits Columbia, Alaska, Yukon, Alberta, Wyoming en dan wegens familiebezoek via Toronto (Ontario) en Bangor (Maine). In november 2011 hopen we weer thuis te zijn. Via deze website willen we graag contact houden met familie en vrienden.

Actief sinds 29 Sept. 2010