Sedona, Arizona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Wil en Emmy Verver - WaarBenJij.nu Sedona, Arizona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Wil en Emmy Verver - WaarBenJij.nu

Sedona, Arizona

Door: wilenemmy

Blijf op de hoogte en volg Wil en Emmy

09 April 2011 | Verenigde Staten, Sedona

Vrijdag 8 april
Lekker een paar dagen in Payson, Arizona geweest, een voor Amerikaanse begrippen mooie stad in een bergachtig gebied. Veel naaldbomen, ’s winters een prima langlaufgebied, veel wandelmogelijkheden en op het gebied van winkels en zaken alles wat je nodig hebt. We gebruiken dit om wat dingen te regelen: Emmy naar de kapper, wat betekent, dat de krullen er nu uit zijn en ze een lekker sportief koppie heeft, de auto heeft nieuwe olie (nog geen druppel verbruikt na 8000 km caravan trekken, bravo Nissan). Olie verversen is wat anders dan thuis bij de Kwikfit. Je meldt je in een kantoor, moet eerst 3 formulieren invullen over de auto, registratie, leeftijd, soort olie en noem maar op. Daarna wordt de auto op de brug gezet met de mededeling, dat het 18 minuten gaat duren. En dat klopt inderdaad, exact 18 minuten. Tegelijkertijd wordt de ruitenwisservloeistof bijgevuld, lampen gecontroleerd, uitlaat geïnspecteerd, motorruimte met luchtdruk schoongespoten en dat alles voor omgerekend
€ 25,-. Verder wat boodschappen doen, wat eigenlijk ook een beetje vakantie is. Supergrote winkelcentra met alles te koop en altijd ook andere dingen dan thuis.
Woensdag een lekkere wandeling in de bergen gemaakt, althans dat was de bedoeling. We stonden op de parkeerplaats, rugzakken om, als Emmy zegt: “Wil, loopt de band niet een beetje leeg?”. En jawel hoor, de bandenspanning was 1Atm, dus veel te weinig. Band verwisseld, deze bleek een dikke spijker in het loopvlak te hebben. Toevallig komt er iemand langs om te vragen of we hulp nodig hebben. Hij weet een goede monteur in het dorp vlakbij en rijdt voor ons uit. De band is al aan vervanging toe, en de andere kant ook, dus twee nieuwe banden. Deze moeten wel besteld worden maar morgenvroeg zijn ze er. We worden door de hulpvaardige automobilist, die een geëmigreerde Engelsman blijkt te zijn, getrakteerd op de lekkerste ice cream van Arizona in een nabijgelegen winkel.
Donderdag in de ochtend naar de garage voor de montage van de nieuwe banden. Ondertussen lopen wij door het dorpje, bezoeken nog een historisch museumpje en kopen op de terugweg bij de ijsmevrouw van gisteren een pond verrukkelijke fudge met zo’n 1000 kcal. Ja zo val je natuurlijk nooit af.
De autobanden zitten er om als we terugkomen. En we gaan op weg naar Sedona, een stadje vlak onder Flagstaf om daar het mooie weer in Utah af te wachten. Weer een primitieve camping in het bos en wegens de te verwachten koude nacht zetten we de kachel aan en beginnen aan een puzzel van 500 stukjes, waar we nog tot 12 uur mee aan de gang zijn.
Vrijdagochtend koud en nat. We duiken onder uit de caravan de winterjassen op. Buiten 10 graden, het moet niet gekker worden. We besluiten lekker te gaan wandelen in de omgeving. Deze is prachtig, schitterend rode rotsen en een mooie wandeling door de bergen. Het stelt allemaal niet zo veel voor: rugzak, flesje water, appel, banaan, broodje en wat warme kleren voor het geval van nood. Maar we genieten er iedere keer weer van. Het blijft gelukkig droog en langzamerhand wordt het zelfs te warm voor de winterjas.
We zijn hier weer verstoken van internet en telefoon. We proberen morgen een plekje te vinden in Sedona om de website bij te werken. Volgende week zal het opklaren en gaan we naar de Nationale Parken in Utah te beginnen met de Grand Canyon. Als we alle tips moeten volgen zijn we in Utah heel lang onderweg. We zijn benieuwd.

Zaterdag 9 maart
Grote verrassing bij het wakker worden. Een compleet witte wereld om ons heen. Op de auto ligt zo’n 15 cm verse sneeuw. Daar hadden we niet op gerekend. Gauw wat foto’s maken en daarna lekker ontbijten in kerstsfeer met kaarsjes op tafel.

• 10 April 2011 - 02:19

Chris Gort:

Nu ben je dan ook op de verkeerde plaats. Morgen is het hier 20 C en geen sneeuw. Vergeet niet Jerome te bezoeken.

Groeten uit Toronto

• 10 April 2011 - 08:22

Piet:

Fantastisch

• 10 April 2011 - 15:28

Paul En Nel:

Wederom geweldig om te lezen.
    Leuk dat de Amerikense service zo goed is,stelt je op je gemak.
    Het is hier eindelijk lente,met temperaturen rond de 20 graden.
    Kijken alweer uit naar het volgende verslag.Goede reis.

• 10 April 2011 - 20:00

Berty:

Volgens ons sneeuwt het daar normaal in maart. We zeiden daarom nog zo tegen jullie:' Neem nou je slee mee!'. Maar nee hoor.....

Groetjes,
    Gerard en Berty

Wil en Emmy

Wij zijn Wil en Emmy Verver. In 2010 beiden met de Vut gegaan als respectievelijk fysiotherapeut en lerares. Wij willen vanaf februari 2011 een reis door Noord-Amerika maken, waarbij we onze eigen auto en caravan meenemen. We starten in Florida en maken grofweg een grote cirkel met de zon mee, waarbij we proberen veel nationale parken te bezoeken o.a. in Texas, New Mexico, Utah, Colorado, California, Brits Columbia, Alaska, Yukon, Alberta, Wyoming en dan wegens familiebezoek via Toronto (Ontario) en Bangor (Maine). In november 2011 hopen we weer thuis te zijn. Via deze website willen we graag contact houden met familie en vrienden.

Actief sinds 29 Sept. 2010